Per un Alberic millor... parlem!!

Idees per avançar en el poble.

Moderadors: Nuestra Señera, red, Pometa, Penó de la Conquesta

Per un Alberic millor... parlem!!

EntradaAutor: alberiqueny_85 » dg. març 30, 2008 9:10 pm

Hola a totes i a tots!!!

Este fil, q pareix el lema d'un partit politic a 15 dies d'unes eleccions, se m'ha ocorregut posar-lo per a vore si, entre tots, opinem en el que es deuria o podria canviar al poble, per a millorar-lo mes q res.

No se si alguna autoritat local aço ho llegira, pero crec q es un espai molt bo, per que tots els que estem registrats podem opinar, reflexionar, preguntar... i el que es mes important, amb un cert anonimat, que es el que a molta gent a peu de carrer els desanima per a donar la seua opinio i no ser taxats de renegons, de rarets, etc.

Q vos apreix? Juguem??

Jo comence...

Sòc un enamorat del meu poble, soc d'Alberic de sempre, els meus pares, iaios, etc. també ho son, no se si per això, o per el meu caràcter, me'ncanta el poble, i mai ho negue. Però mire, que hi han molts fallos. Tenim, en perdo, una merda de poble, en quan podriem tenir un meravellos poble.

1r - Aparcament: A Alberic, cadascu aparca on li dona la gana, sense fer cap cas de les senyals que indiquen el contrari. Més d'una volta no he pogut traure el meu cotxe del garaig, per que alguna persona ha aparcat alli davant, pero clar, el lema dels conductors d'Alberic: "Ai, si es que he posat les llums d'emergència, i a més, si era un moment". D'aquesta forma, aparquen a guals, a parades de taxis, a parades d'autobusos, a pasos de cebra, inclos a cantons dificils per a girar, per a posar la cosa mes dificil encara... Un exemple el tenim al costat de l'estació, el carrer que entra des de la via fins a mes o menys l'oficina de correus... ahi el carrer ja es estret de si, amb dos direccions, i ja si ens aparquen...

2n – La Muntanyeta: Tenim un paraje que, de veritat, admire. Estic tota la setmana a València per motius d’estudi. Quan arrive al poble, isc de l’autovia del entrador d’Alberic – Tous, i quan estic abans de la rotonda del Panquemado, amb molta precaució, i smepre mirant que no tinga ningun vehicle ni davant ni darrere,gire el cap per vore la Muntanyeta, l’Ermita i el Calvari. “Ja estic a Casa!, aixo pense de seguida. Estic molt orgullos del nostre paratge natural, pero mire que esta molt mal conservat, i no li traguem el rendiment que podriem donar-li.
En primer lloc, hi han unes eres que no se si son propietat de l’Ajuntament, o de particulars, pero per que no s’arreglen per a fer mes “merenderos” amb els seus banquets per a que gent del poble i forasters gaudisquen d’un dia o d’una vesprada a la natura? Per que no es posa un “baret” o “xiringuito” on, a preus populars, es venguen llepolies, papes i refrescos per a qui vaja ahí? Per que no s’adequen uns serveis per a fer cadascu les seues necesitats? Per que no s’arregla el parc de Joano i es manté com toca? Hi han molts sous a l’Ajuntament que, dins del que cap, fan poc de profit. Igual un guarda amb condicions, una persona que tinga cura de tot aço, faria que açò millorara, i es convertira en un parc amb condicions.
Tenim una ermita preciosa, que sols es pot visitar… Diumenge de Rams, i durant novenes o mises a algun dels Sants que estan allí. Per que? Un horari de visites, encara que no vaja ningu, pero, per que no entrar a vore al meu sant que sols puc vore a la setmana santa?

3r – Delinqüència: Alberic esta mal amb este tema. Hui passejant per la Muntanyeta, he vist com, dos setmanes despres d’emblanquinar el tunel i les casetes, ja estaven rallats amb unes pintades de “Jose y Sandra”, “Jose y Andrea”, i amb perdo, em cague amb el fill de P_ta que ha posa testes pintadotes, i totes les que han posat, i les que posaran… Per que no ho pinten a les seues habitacions, o a la façana de sa casa? Voras quina a legria per a sa mare quan ho veja… Papereres trencades, banquets trencats… fer mal per mal, no? Mire que aci la policia es deuria de posar més forta, que estos delinqüens foren buscats i que pagaren per estos fets… pintant el que han embrutat, netejant els paperets de la muntamnyeta, no se , treball sovcials, per a vore si deprenen… pero si despres d’açò, el alcalde o el regidor que es amic del pare del xiquet, fa que li lleven la sanció, quedem igual… Que opineu?

4t – Cultura i Tradicions: Alberic té molts anys d’historia. I poca gent la sap. Ni d’on provenim, ni que erem, ni que som, ni en que ens convertirem. Diuen que per a poder lleurar un futur bo, hi ha que saber el nostra pasat i present. Per part de l’Ajuntament, més col•laboració amb les entitats historiques i culturals, més activitats d’aquest tipus. A més, aç`podria ser un altre punt, pero Alberic no esta modernitzat. Hui en di, qualsevol persona pot fer una pagina web, i mantenir-la… per que no un ajuntament com Alberic? L’Haveu visitat? Una mantona de funcionaris, i de que depen eixa feina? L’esta fent? Com? Jo no veig els resultats… Més presencia a la red, una pagina web de la Banda, de la Junta Local Fallera, de la Junta Central de Confraries, del Alberic Promeses, et. Independents o no de l’Ajuntament, pero més informació, que existim, i hui en dia, qui no esta a la xarxa, no existeix…

No se m’ocorre res més, epro intentare conforme vaja pensant, anar introduinto al fil.
M’ajudeu???

Gràcies a tots!!!!
Sols farem gran Alberic si eliminem rastres de rencor, i ideologies i colors, tots junts, i sols amb la idea, de millorar lo nostre. Es eixe moment, serà quan ho conseguim.
alberiqueny_85
Clavant-se en "fregaos"

Entrades: 69
Membre des de: ds. març 24, 2007 2:41 am
Ubicació: ALBERIC - València

Indiferència?

EntradaAutor: alberiqueny_85 » dg. juny 01, 2008 5:22 pm

Hola a totes i a tots!!

Fa uns mesos, em ronda pel cap fer aquest`fil, de manera que entre tots, opinarem sobre l'estat de la nostra població. Savia que era una tema que podria ser que no0 a tot el mon li pareixeria bé opinar, pero veig q:
* O ningu te ganes d'opinar, o
* Per a TOTS vosaltres, estimats forers, Alberic esta de luxe i es el millor poble on viure, o
* Que senzillament, com la gran majòria dels alberiquenys, sou/som indiferens a tot.

Es així?

Espere no haver ofès a ningu, però es la sensació que m'ha donat.

Adeu!
Sols farem gran Alberic si eliminem rastres de rencor, i ideologies i colors, tots junts, i sols amb la idea, de millorar lo nostre. Es eixe moment, serà quan ho conseguim.
alberiqueny_85
Clavant-se en "fregaos"

EntradaAutor: fusterià » dl. juny 02, 2008 4:18 pm

Doncs jo no l'havia vist! :shock: Em pareix un bon tema, molt adequat al títol del subfòrum on es troba xD

Com bé has dit, l'aparcament és un problema al nostre poble. Ja fa molts anys que l'augment de vehicles a superat l'augment a l'oferta de pàrquing. Per tant l'ajuntament deuria trobar alguna manera d'augmentar aquesta oferta.

Pintar la muntanyeta i arreglar-la sembla que només està entre les prioritats del nostre poble en acostar-se Diumenge de Rams i ara a la Fira. És una llàstima que tenint un paratge així, estiguem acorralant-lo entre formigó-armat en vertical.

Com ja dic al tema de la mona, l'ajuntament és preocupa poc de la cultura del nostre poble, com demostra que l'expansió cultural del nostre poble no defense les formes pròpies del poble.

Als problemes anteriors, jo afegiria el problema de l'oci dels joves, no tenen on anar a passar una estona. Ah! i ara que s'acosta la fira... ja tenim puti-poble!
fusterià
Boig de la mona

Entrades: 509
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 3:32 pm
Ubicació: Alberic - Ribera Alta - País Valencià

EntradaAutor: el que faltaba » dj. juny 05, 2008 7:49 pm

Per a Alberiqueny:

Tens tota la rao, em senc al.ludit, pero, normalment es mes facil criticar el que altres fan, que proposar solucions. (jo inclos)
Salutacions :oops:
ARA VAS Y LO CASCAS
el que faltaba
Consumidor d'encisam

Entrades: 282
Membre des de: ds. nov. 11, 2006 7:31 pm
Ubicació: Alberic

Ja estem en festes!!!, no?

EntradaAutor: alberiqueny_85 » ds. juny 14, 2008 11:35 am

Hola a totes i a tots!!

Alberiquenyes i Alberiquenys, ja estem en festes!!!

I sabeu per què ho sé? Per les llumenetes, i poquet més... Bueno, el llibre se l’han currat molt la veritat, m’agrada...

Però, he mirat a la pàgina web de l’ajuntament el programa d’actes per a la fira... i no està, però ara pense, que tonto estic, com te que estar, si encara apareix en “Concejalias” l’antiga corporació municipal (2003-2007), després d’un any des del ple d’investidura? Que coses les meues...

Paguem impostos de poble de primera, i tenim una MERDA de poble, li pese a qui li pese, i que com ja saveu, jo soc un enamorat del meu poble, i em sap molt mal dir açò...

Hi ha una cosa que s’anomena “oci”, que el podríem definir com el temps lliure d’una persona... açò`, va lligat a “turisme” en moltes ocasions, que el podríem definir com: viatjar durant el temps lliure per plaer, encara que siga a una població propera... També podríem unir a estes dos paraules la “publicitat”, es a dir, aquells mètodes que s’utilitzen per a promocionar i donar a conèixer algun fet o alguna noticia. Si tot açò ho unim, podriem fer que a Alberic, vinguera gent en fira, no sols gent del poble, sino gent dels voltants que ja comencen a estar de vacances o que, amb el bon temps els agrada eixir...

Per què moltes poblacions publiquen un suplement especial a les seues edicions comarcals dels periòdics més importants de la zona informant de tots els actes de les festes? Ací, Las Provincias i Levante, i no em referisc a la “Agenda Cultural”, sinó un suplement amb diversos articles, i tots els actes... Açò fa que la resta de la gent de la comarca, s’enteren de les festes d’esta població i acudisca, moguits per que estan de vacances ja, o simplement per que el bon temps fa que no puguen estar tancats a casa... Açò dona a conèixer les activitats del poble, els festers, els actes, en definitiva, el poble.

Però clar, Alberic is diferent...

Mire que s’han gastat molts diners fent el llibre de festes, que m’agrada molt, com he dit abans, però falta mñes publicitat als mitjans de comunicació, i també a internet... haveu vist la pàgina web de l’ajuntament? Per gust, entreu... www.alberic.es ó www.alberic.infoville.es . Que vos pareix? Ara, per gust, entreu a les pàgines dels seguents ajuntaments (que no es precis que siguen molt més grans que Alberic...):

Alzira: http://www.alzira.es/web/val/inicio.nsf
Algemesí: http://www.algemesi.es/Default.asp?DocID=911
Almussafes: http://www.gva.es/almussafes/
Xàtiva: http://www.xativa.es/valencia/inicio.asp
Guadassuar: http://www.ajuntament-guadassuar.es/
Gavarda: http://www.gavarda.es/
Massalavés: http://www.massalaves.es/
L’Alcudia: http://www.alcudia.net/
Carlet: http://www.carletciutat.com/ilive/Main
Torrent: http://www.atorrent.es/
Manuel: http://www.manuel.es/
Barxeta: http://www.barxeta.com/barxeta/index_va.htm

Teniu prou exemples? Son pàgines webs d’ajuntaments, molt atractives, on hi ha informació clara i ràpida, informació d’actes culturals, festes, etc. Com la d’Alberic, no? Per què estos pobles si, i nosaltres no?

Suposeu, corregiu-me si m’equivoque, si un particular porta avant esta pàgina, i supose que algun funcionari porta la del ajuntament (bueno, això de porta... es un dir...)... Si un particular no cobra per açò i un funcionari, si, per que està pàgina es millor que la “oficial”? Si em digueu que el funcionari te moltes altres funcions, em pareix molt bé, i ho acceptaré, es mñes igual vaig i em pose a ajudar-li en els meus ratos lliures, i vosaltres deurieu de fer el mateix, per que si contem:
- 8 hores al dia
- 5 dies a la setmana
- 40 hores setmanals
- aproximadament, contant vacances, assumptes, etc. Unes 48 setmanes?
- 40 x 48 = 1.920 hores!!!

En 1.920 hores, no ha pogut actualitzar la pàgina web, no si qui serà, però te molta feina pendent, pel que veig...

Doncs ací un intent de informar a tots vosaltres de defectes que veig al nostre poble, espere que continueu fent vosaltres el mateix.

Adeu!!!
alberiqueny_85
Clavant-se en "fregaos"

EntradaAutor: Penó de la Conquesta » ds. juny 14, 2008 5:06 pm

Totalment d'acord amb tot el que comentes Alberiqueny 85. És increible (i a la vegada gratificant) que un particular tinga una web sobre el seu poble, cinquanta vegades millor que la corporativa de l'ajuntament (que si no fora perque la Generalitat els proporciona a tots els Ajuntaments una web, segur que ni en tindrien).

Però bé, al menys, encara que no siga de l'ajuntament, puguem gaudir d'un web amb condicions del nostre poble.

I ara, per a continuar donant-li joc a aquest fil...algú hem podria dir que pensa sobre el "bando" que va repartir l'ajuntament farà un temps per diverses tendes i locals del poble sobre el tema de les necessitats dels animals de companyia dels veïns d'Alberic?
La meua proposta (crec que ja ho he comentat en més d'una ocasió, però aprofitant aquest fil vaig a tornar-ho a proposar) és que l'ajuntament adeqüe un parc, una era, un recinte, el que siga, com a "Pipican", és a dir, un lloc enreixat on poder dur el teu gos, i poder soltar-lo (que aquest és un altre tema, important a tratar, ja que molta gent porta el gos solt per ahi, quan la legislació, crec, que no ho permet, hem falta comprovar-ho però hem sembla que és així), que és relacione amb altres gossos i que faja les seues necesitats (sempre amb la responsabilitat de l'amo d'arreplegarles).

Com a exemple, a l'Alcúdia, el que feren fou enreixar i adequar un antic parc per a crios, amb els seus banquets i els seu "columpios", per a que fera de "Pipi-Can", on els amos poden dur el seu gos, seure en el banquet i estar un rato amb el gos solt i aquest jugar i relacionar-se amb altres de la seua espècie, que també és molt bò per a d'ells.

Ací a Alberic, un dels llocs on podria fer-se aquest recinte és a qualsevol de les eres que hi ha a la muntanyeta, que l'ajuntament compre alguna, o alquile (si no en te ninguna ja). Total seria vallar-la, posar alguns banquets repartits per aquesta i poc més, tot seria estudiar-ho, si l'era te tros d'asfalt i tros de terreny millor que millor, els animals agraixen que no siga tot asfalt...

Des d'ací pase la pilota a qui corresponga, a vore si podem fer alguna cosa al respecte, que se que gent de l'ajuntament és passa "de ves en quant" per aquest fòrum.

Salutacions.
Imatge
"La grandeza de una nación se mide por la forma en que trata a sus animales" (Mahatma Gandhi)
Abolim la tauromàquia!!! No al maltractament animal!!
Penó de la Conquesta
Espeòleg del polvorí

Entrades: 415
Membre des de: dc. nov. 08, 2006 9:35 am
Ubicació: Alberic - La Ribera Alta - País Valencià

EntradaAutor: KGB » dg. juny 15, 2008 10:59 am

Qué vergonya de pàgina web. Hem sap greu dir-ho però...

Es que me quedat sense paraules. Algunes zones no estan actualizades desde el 2004...
Sols en veure la de l'Alcúdia...i no és molt més gran que Alberic...
||"Intercanviar arguments amb una persona que ha renunciat a la lògica és com donar-li medicines a un mort" ||
KGB
Festero casallero

Entrades: 210
Membre des de: ds. abr. 21, 2007 3:54 pm
Ubicació: Alberic City

EntradaAutor: Tallacordes » dg. juny 15, 2008 9:52 pm

Si, estic d'acord amb vosaltres, la plana web del poble podria millorar moltisim, però no us feu tantes il.lusions amb les web veïnes, l'exemple de l'Alcudia que hi ha posat, no es la de l'Alcudia (València), sino la de l'Alcudia (Balears), pero aixi i tot, la plana web de la nostra veïna Alcudia, tambe es digna de vore.

Jo us pose el vincle a dita plana: http://www.lalcudia.es/

Salutacions.
Tallacordes
Agarrant-li el gustet

Entrades: 44
Membre des de: dt. ago. 07, 2007 7:41 pm

EntradaAutor: alberiqueny_85 » dl. juny 16, 2008 12:52 pm

Tallacordes ha escrit:Si, estic d'acord amb vosaltres, la plana web del poble podria millorar moltisim, però no us feu tantes il.lusions amb les web veïnes, l'exemple de l'Alcudia que hi ha posat, no es la de l'Alcudia (València), sino la de l'Alcudia (Balears), pero aixi i tot, la plana web de la nostra veïna Alcudia, tambe es digna de vore.

Jo us pose el vincle a dita plana: http://www.lalcudia.es/

Salutacions.

Vos demane perdó!! He confundit l'Alcudia, ho senc... però com bé dius, Tallacordes, també es molt millor que la nostra.

Salutavcions a totes i a tots!!!
alberiqueny_85
Clavant-se en "fregaos"

Torna a: Millorar Alberic

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant